i løbet af skolegangen

Lejrturene

Oplevelser for livet

Her på Steiner Skolen i Vejle prioriterer vi lejrturene højt som en betydningsfuld del af undervisningen, der er med til at underbygge nogle af vores vigtige mål; livsduelighed, faglighed og fællesskab.

På lejrturene vil eleverne få suppleret den faglige undervisning, der foregår i klasselokalerne med oplevelser igennem sanserne, ligesom livsdueligheden får et kæmpe løft, når eleverne bliver udfordret og får flyttet personlige grænser; f.eks. i de norske fjelde eller på søen med skoleskibet Fulton.

Sidst men ikke mindst er fællesnævneren for alle lejrturene, at de er medvirkende til at styrke klassens fællesskab på en ganske særlig måde.

I uvante rammer og situationer får eleverne mulighed for at se sig selv, og hinanden, i et nyt lys. De får mulighed for at lære hinanden endnu bedre at kende, hvilket er grundlæggende for en endnu stærkere samhørighedsfølelse - og et godt socialt liv i klassen.

Her kan du se, hvilke ture du kan glæde dig til som elev på skolen:

• Lejrtur i 3. klasse, Den fynske landsby
  • Lejrtur i 4. klasse, Jernaldermiljø i Vingsted
  • Lejrtur i 6. klasse, Bornholm
  • Lejrtur i 7. klasse, Fulton
  • Lejrtur i 8. klasse, Landbrugspraktik i Tyskland
  • Lejrtur i 9. klasse, Norge

Derudover er der orkestertur for elever i 7., 8. og 9. klasse samt fælles sheltertur for 7. og 8. klasse umiddelbart efter sommerferien.

Af og til bliver der ligeledes på forskellige klassetrin arrangeret overnatning på skolen.

Hello world